Fryderyki 2019: Konferencja Fryderyki 2019

Już 9 i 10 marca 2019, w Katowicach po raz 25 zostaną przyznane muzyczne statuetki, Fryderyk 2019. Impreza zostanie wzbogacona o panele dyskusyjne, warsztaty, spotkania z artystami, pokazy filmów muzycznych.

Program tegorocznego wręczenia Fryderyków 2019 został rozbudowany o dwudniową konferencję, poświęconą najciekawszym zagadnieniom rodzimej fonografii. Prelekcje, panele dyskusyjne oraz warsztaty poprzedzą sobotnią galę wręczenia statuetek oraz niedzielne koncerty gwiazd podczas FRYDERYK.Festiwal. Wstęp na wykłady jest bezpłatny dla wszystkich zainteresowanych!

Sobota 9.03.2019

12:00 – 13: 00 Fryderyk OD NOWA
Jak zmieniała się nagroda na przestrzeni lat oraz w jakim momencie jest obecnie. Kim jest Fryderyk dziś? Jakie są jego mocne strony? Co warto rozwijać, a co zmienić? Jak najważniejsze polskie wyróżnienie wygląda na tle innych nagród muzycznych na świecie? Jaka jest funkcja nagród muzycznych w ogóle; jakie jest ich znaczenie dla artystów, fonografii, kultury kraju oraz jaki mają wpływ na życie zwykłych ludzi?

13:30 – 14:15 Jak dobrze zacząć? Podręcznik debiutanta.
Czy w dzisiejszych czasach startowanie w talent-show, wysyłanie dema do wytwórni muzycznych, wrzucanie utworów na YouTube jest jeszcze bramą do muzycznej kariery? Czy Internet to nadal miejsce, w którym można odnaleźć „własną” publiczność? A może licząc na sukces, trzeba wcześniej przygotować się na kompromis? Odpowiedzi na te pytania spróbujemy znaleźć razem z gośćmi naszego panelu. Wspólnie z dziewczynami z zespołu Tulia, zastanowimy się też, jak najprościej i zarazem najskuteczniej rozpocząć przygodę z branżą.

14:45 – 15:30 Dlaczego warto zrobić karierę za granicą?
Jakie są bariery i wyzwania stojące przed artystami chcącymi rozpocząć karierę za granicą? Jakie możliwości oferuje zglobalizowany rynek muzyczny?

13:15 – 14:00 Tworzę więc jestem
Co to znaczy być twórcą? Jaka jest relacja między twórcami a wykonawcami? I czy wykonywać to znaczy jedynie odtwarzać? Na te i inne pytania odpowie m.in.: Maria Sadowska.

14:15 – 15:00 „Jestem tu nowy” – Warsztaty dla producentów nagrań
Jeśli nagrałeś piosenkę, zapłaciłeś za jej produkcję i masz do niej prawa – te warsztaty są dla Ciebie! Omówimy najważniejsze kwestie związane z prawami pokrewnymi producenta fonogramów i wideogramów muzycznych, mówiąc wprost: piosenek i teledysków. Wytłumaczymy na czym polega proces rejestracji w ZPAV oraz jakie płyną z tego korzyści. Liczba miejsc na warsztatach jest ograniczona.

13:00 – 14:15 Gry komputerowe, czyli cały świat słucha polskiej muzyki.
Jakie znaczenie ma dobry soundtrack w końcowym sukcesie komercyjnym gry? Jak komponować do gier? Jaką rolę w tych nowoczesnych, wielowymiarowych formach pełni muzyka? Czym różni się od typowego soundtracku filmowego?

Niedziela 10.03.2019

12:00 – 12:45 Artysta vs marka, miłość z rozsądku czy prawdziwa namiętność?
W jaki sposób kształtują się nowe relacje biznesu i sztuki? Czy mogą się nawzajem wzmacniać i napędzać? Jakie są kryteria wyboru artysty do projektu komercyjnego? Jak w tym odnajdują się sami muzycy? Jak można wykorzystywać tę relację w służbie sztuki? Gdzie jest granica niezależności? Na te oraz inne pytania spróbujemy odpowiedzieć wspólnie z naszymi gośćmi: Dawidem Podsiadło, Dominikiem Domańskim i innymi.

13:15 – 14:00 Kuźnia Hitów – od publishingu po Songwritting Camp
Jak sprawić żeby skomponowany utwór został wykonany przez właściwego artystę? Czy praca kolektywna podczas songwriting camps może w tym pomóc? Jaka jest rola publishera w procesie twórczym i promocji utworu? Swoimi spostrzeżeniami podzieli się z nami Lanberry.

14:30 – 15:15 STOART dla Artystów wykonawców: portal eWykonawca.pl, programy wspierania artystów
Kto może korzystać z platformy STOART eWykonawca.pl. Jakie informacje można uzyskać online; udogodnienia w zakresie zgłaszania repertuaru. Programy wsparcia STOART dla artystów wykonawców – Fundusz Promocyjny i Socjalny.

13:00 – 13:45 Działalność OZZ-ów dla artystów wykonawców i producentów nagrań muzycznych w pigułce!
Jaką rolę pełnią OZZ-ty, w czym mogą pomóc i dlaczego warto powierzyć im ochronę swoich praw. Kto może należeć do OZZ, jak się zapisać i co zrobić by móc korzystać z członkostwa w OZZ.

Blok warsztatowy: Artysta w świecie cyfrowym – jak dystrybuować i promować muzykę online

14:15 – 15:00 Rola dystrybucji cyfrowej muzyki w karierze artysty – warsztaty
Podczas spotkania poruszone będą zagadnienia dotyczące cyfrowych aspektów branży muzycznej. Jak wygląda ekosystem serwisów muzycznych tj. Spotify, YouTube, Tidal, Apple Music i innych? W jaki sposób najlepiej dostarczać muzykę do serwisów? Jak sprzedaż cyfrowa przekłada się na inne strony kariery artysty?

15:15 – 16:00 Zarządzanie kontem artysty w serwisach streamingowych – warsztaty
Uczestnicy spotkania zgłębią ekosystem streamingu, a co ważniejsze zdobędą praktyczną wiedzę jak w serwisach cyfrowych: zarządzać profilem artysty, korzystać z dostępnych narzędzi czy skutecznie promować muzykę. Nie zabraknie dobrych rad i sprawdzonych wskazówek.

12:30 – 13:15 Katowice – Miasto Muzyki
Jaką rolę pełni Strefa Kultury, czy nowa siedziba NOSPR, która jest jedną z najnowocześniejszych i najpiękniejszych sal na świecie? Czy dzięki takim wydarzeniom jak Rawa Blues Festival, OFF Festival czy festiwal Tauron Nowa Muzyka Katowice, miasto stało się bardziej rozpoznawalnym miejscem w Europie i na świecie? Czy festiwal to dobry biznes dla stolicy Śląska? Na te oraz inne pytania odpowie Miuosh

13:45 – 14:30 Jak korzystać z programów wsparcia sektora muzycznego? Komu i dlaczego zależy, żeby ten sektor wspierać.
Jak pozyskać dodatkowe środki na realizację swoich pomysłów i projektów? Jednocześnie z dostępnych rozwiązań wciąż korzysta mała grupa beneficjentów. Czy wynika to z braku informacji,  czy może zbyt skomplikowanych procedur? Czy wsparcie zawsze musi oznaczać pieniądze i dlaczego właściwie chcą sektorowi muzycznemu pomagać?

15:00 – 15:45 ULTRAVIOLET, OZARK, ELEMENTARY, THE PATH, ROJST, 1983, ŚLEPNĄC OD ŚWIATEŁ czyli polskie utwory w popularnych serialach.
Jak polska muzyka nie tylko buduje wartość seriali czy filmów, lecz za sprawą świetnych kompozycji, przyciąga nowych odbiorców w kraju i na świecie? W jaki sposób artyści kojarzeni dotąd z wydawaniem płyt i graniem koncertów z powodzeniem radzą sobie z tworzeniem ścieżek dźwiękowych i piosenek stających się wizytówkami filmowych produkcji, zarówno rodzimych, jak i zagranicznych?

Źródło: FRYDERYK.Festiwal

Zobacz także