Cho膰 o tym "triku" wiedzia艂o dotychczas niewiele os贸b, to jednak niekt贸rzy skrupulatnie wykorzystywali go do ogrywania nowych tytu艂贸w praktycznie za darmo. Valve jednak w ko艅cu postanowi艂o uci膮膰 stosowanie tej sztuczki, a gracze – ku zaskoczeniu – s膮 z tej zmiany zadowoleni.
"Trik" z gr膮 z wyprzedzonym dost臋pem
Niekt贸rzy tw贸rcy udost臋pniaj膮 swoje gry na kilka dni przed premier膮, umo偶liwiaj膮c tym samym najbardziej zagorza艂ym fanom szybsze ogranie d艂ugo wyczekiwanego tytu艂u.
Niestety cz臋艣膰 internaut贸w wykorzystywa艂a w takich sytuacjach luk臋 w zwrocie gier. Poniewa偶 domy艣lny czas na zwrot gry, wynosz膮cy dwie godziny, nie obowi膮zywa艂 przy tytu艂ach wypuszczonych przedpremierowo, to zdarza艂o si臋, 偶e od razu po wydaniu pe艂nej wersji gry u偶ytkownicy dokonywali jej zwrotu.
W praktyce: gracze mieli nawet kilka dni na ogranie danego tytu艂u, a jego tw贸rcy i jednocze艣nie Steam byli na tym stratni, bowiem nie dostawali za to 偶adnych pieni臋dzy.
Steam m贸wi "do艣膰" nieuczciwym praktykom
Odpowiadaj膮ce za platform臋 Valve w ko艅cu uderzy艂o pi臋艣ci膮 w st贸艂. W艂a艣ciciel internetowego sklepu z grami poinformowa艂 w艂a艣nie o wprowadzeniu nowych zasad dotycz膮cych zwrot贸w. Okazuje si臋, 偶e teraz dwie godziny czasu na zwrot b臋d膮 si臋 liczy膰 tak偶e przy grach z wyprzedzonym dost臋pem.
Czas gry naliczony podczas okresu dost臋pu z wyprzedzeniem b臋dzie teraz uwzgl臋dniany w przypadku zwrotu na Steam – poda艂a platforma w komunikacie.
Gracze – wbrew pozorom – s膮 zadowoleni z tej zmiany, co mo偶na zauwa偶y膰 w komentarzach do wpisu przedstawicieli Steama.