fot. materiały prasowe
Paliwem napędowym ruszającej wtedy machiny były treści, z którymi mogła utożsamić się ogromna liczba odbiorców, Taco snuł miejskie opowieści, o Warszawie, miłości, nałogach i pieniądzach. Brzmiał świeżo i ciekawie, więc różne studenckie radia (Kampus, LUZ) i inicjatywy muzyczne chętnie popychały do przodu muzykę jego i producenta Rumaka. W udzielonym niedawno wywiadzie artysta powiedział, że po opublikowaniu “Trójkąta”, razem z Rumakiem po prostu wrzucili materiał u siebie na facebooka i na tym zakończyli promowanie się w sieci. Sukces, który nadszedł później nie był wynikiem sprawnie poprowadzonej kampanii - młodzi odbiorcy utożsamiali się z opowiadanymi przez Taco historiami. Chłopaki zagrali na Open’er Festivalu i zbyt długo nie zagrzali miejsca na undergroundowej scenie.
Niektórzy zdają się nie dowierzać fenomenowi Hemingwaya. Artysta szybko otrzymał rangę głosu zagubionego, przebodźcowanego pokolenia. Mówił o miejskości w sposób, z którym mogło identyfikować się wielu - dlatego dziennikarze często zwracali uwagę na fakt, że Trójkąta i Umowy słuchają osoby, które zwykle nie sięgają po rap. Twórczość Hemingwaya i tak w końcu gładko osiadła w pop-rapie, który coraz trudniej łączyć z tym, co kiedyś przeciętny odbiorca rozumiał przez rap. Patologię z blokowisk, JP i biedę zastąpiły marki, zdrowa żywność i social media. Na całym świecie rap w swoich wielu odsłonach nie był nigdy tak popularny jak dzisiaj.
Tym, co trzyma fanów przy Taco, może być jego autentyczność, a w świecie mainstreamowej muzyki nie jest to cecha, o której wspomina się często. U Hemingwaya nie ma owijania w bawełnę, nie udaje kogoś, kim nie jest - kiedy jego kariera nabrała tempa, nie nawijał o Łomżach kupowanych pod koniec miesiąca. Na “Szprycerze”, wie, że “robi nowy pop i hity na lato, bo jest ciągły ziąb”. No właśnie - wszystkie ruchy Taco, projekty z Quebonafide czy Dawidem Podsiadło to świadome uczestniczenie w biznesie muzycznym, nikt nie ukrywa, że chodzi o zarabianie pieniędzy. Kreatywność tych artystów została spieniężona, ale nie zniknęła - udało im się zachować własny głos. A przy tym wyprzedają ogromne trasy koncertowe.
Taco nie napędzał swojej kariery na social mediach, unikał wywiadów, dbał o swoją prywatność, a w tym czasie konsekwentnie nagrywał i bez zapowiedzi wydawał kolejne albumy. Ostatni z nich, Pocztówka z WWA, Lato 19, to komentarz o Warszawie w zupełnie nowym wydaniu - już z perspektywy osoby, która znalazła się na szczycie. Ale znowu używa słów tak, że tych piosenek może słuchać zmęczony miejskim życiem pracownik korpo i wzdychać nad tym, że wyskoczyłby do sanatorium.
Trasa Taco Hemnigwaya Pocztówka z Polski Tour dla użytkowników Empik Premium rusza w przedsprzedaży 13 listopada o godzinie 13:11 poprzez stronę Empik Bilety jak i w salonach stacjonarnych. Pozostali będą mogli kupić bilety dzień później 14 listopada przez platformę Going. Każda osoba będzie mogła kupić maksymalnie 2 bilety na każdy z koncertów.
Taco Hemingway Pocztówka z Polski Tour 16 koncertów w całej Polsce – daty i miasta:
- 10.02.2020 – Warszawa
- 11.02.2020 – Warszawa
- 02.03.2020 – Kraków
- 03.03.2020 – Kraków
- 06.03.2020 – Opole
- 07.03.2020 – Katowice
- 08.03.2020 – Rzeszów
- 19.03.2020 – Gdańsk
- 20.03.2020 – Gdańsk
- 21.03.2020 – Łódź
- 28.03.2020 – Szczecin
- 29.03.2020 – Toruń
- 01.04.2020 – Poznań
- 02.04.2020 – Poznań
- 04.04.2020 – Lublin
- 08.04.2020 – Wrocław
Link do wszystkich wydarzeń: https://tacohemingway.goingapp.pl/