"Rzeczywistość? Nie, dziękuję" - kolejne nowości 12.OFF CAMERA

Vanessa Paradis i francuska encyklopedia pornografii, do tego dojrzewanie w erze mediów społecznościowych i eksperymenty z kodem genetycznym. Sekcje "My kontra Oni" i "Rzeczywistość? Nie, dziękuję" to kolejne nowości w programie 12. OFF CAMERA.
Fot. materiały prasowe

Filmowcy od dawna i na różne sposoby próbują polukrować rzeczywistość. Gdy słyszymy o kryzysach, skandalach i problemach, odwieczna, eskapistyczna funkcja filmu jest wyjątkowo atrakcyjna i użyteczna. Udowadniają to filmy z sekcji „Rzeczywistość? Nie, dziękuję”. Czas na stwarzanie siebie i zaklinanie świata, który wymyka się spod kontroli.
 

Filmowy portret niepewności dorastania

„Miriam Lies" (reż. Natalia Cabral, Oriol Estrada) to filmowy portret niepewności dorastania i różnych modeli radzenia sobie z rzeczywistością. Jak przetrwać w świecie zdominowanym przez portale społecznościowe i wirtualne relacje? Co robić, kiedy presja rówieśników i rodziców zaczyna się kumulować, a wszyscy odliczają dni do 15 urodzin głównej bohaterki? Kolejna produkcja pokazywana w ramach sekcji – „The Innocent" to fascynująca opowieść o wierze, religii i duchowości oraz nauce. Film szwajcarskiego reżysera Simona Jaquemeta opowiada o zderzeniu porządków pochodzących z różnych wymiarów rzeczywistości - świata wartości chrześcijańskich i zaawansowanej nauki. Dokąd doprowadzi bohaterów eksperyment z klonowaniem i budowaniem organizmów od podstaw?


Tytuły pokazywane w ramach sekcji „My kontra Oni” to przykład wykorzystania przez współczesne kino podziałów na „swoich” i „obcych”. Filmowcy przyglądają się tej dynamice, a widzowie mogą wyciągać wnioski z perspektywy kinowego fotela.

 

Wzruszające spojrzenie na okres dorastania

„Giant Little Ones" to wrażliwe i wzruszające spojrzenie na okres dorastania, gdy wolność jest zarówno odurzająca, jak i przerażająca. Keith Behrman opowiada historię nastolatka, którego życie wywraca się do góry nogami. Jeden wieczór może wpłynąć na wszystko inne. Pod jego wpływem i bohater, i najbliższe mu otoczenie zmuszone jest do przedefiniowania tożsamości i budowanego wizerunku. Film był pokazywany podczas Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Toronto.

„Knife + Heart" to film z Konkursu Głównego ubiegłorocznego festiwalu w Cannes. Na dużym ekranie Vanessa Paradis, muza Karla Lagerfelda. Reżyser Yann Gonzalez nawiązuje do estetyki kina klasy B z lat 70., opowiadając historię kryminalną, która czerpie garściami z estetyki i stylu życia społeczności LGBTQ.  „Firecrackers", debiutancki film Jasmin Mozaffari, to opowieść o dziewczęcej przyjaźni, młodzieńczej energii, smaku i cenie wolności, a także utracie kontroli. Lou i jej najlepsza przyjaciółka Chantal planują wydostać się z odizolowanego, podupadłego miasteczka. Kiedy niestabilny i zaborczy ekschłopak Chantal napada na nią na imprezie, dziewczyny postanawiają się na nim zemścić. Widzów i bohaterki czeka noc pełna wandalizmu i rozpusty…

Trwa 12. edycja Międzynarodowego Festiwalu Kina Niezaleznego Mastercard OFF CAMERA  w Krakowie. Więcej informacji o 12. Festiwalu OFF CAMERA można znaleźć na www.offcamera.pl.
 

Wybrane dla Ciebie

Zobacz także

12. Mastercard OFF CAMERA. Konkurs Polskich Filmów Fabularnych
"Policjanci i złodzieje" nowość w programie 12. OFF CAMERA
Gdzie ci mężczyźni? podczas 12.OFF CAMERA
OFF SCENA. Sprawdź tegoroczny line-up!

Gorący temat

Zosia z "Rodziny zastępczej" prywatnie. Misheel Jargalsaikhan pokazała zdjęcie z mamą! [FOTO]
Misheel Jargalsaikhan zamieściła w sieci urocze zdjęcie z mamą, z którą dzieli wspólną pasję. Serialowa Zosia z "Rodziny zastępczej" udostępniła rodzinny kadr na Instagramie.

Reklama

Najnowsze wpisy

Nie przegap

Reklama