Poplista

1
Kaśka Sochacka Szum
2
Dua Lipa Illusion
3
Sylwia Grzeszczak och i ach

Co było grane?

21:29
Nemo The Code
21:32
The Kolors Italodisco
21:39
Cleo Za krokiem krok

Egzotyczne wakacje zamieniły się w koszmar. Nogę modelki "zjadła mięsożerna bakteria" [FOTO]

Choć lekarze musieli amputować jej nogę, 33-latka cieszy się, że żyje. W czasie wakacji zaraziła się niezwykle niebezpiecznym drobnoustrojem. Mikrob nazywany jest "mięsożerną bakterią".

Mięsożerna bakteria „zjadła” nogę fotomodelki specjalizującej się w odważnych zdjęciach

Bolesne i traumatyczne „doświadczenie zmieniające życie” Jennifer Barlow rozpoczęło się w styczniu. Na początku 2023 roku instagramowa modelka, znana z odważnych fotografii, wybrała się na rajskie wakacje na Bahamy. Swój pobyt w tym malowniczym zakątku świata ochoczo relacjonowała w mediach społecznościowych. Ani ona, ani jej fani nie zdawali sobie sprawy, że w czasie gdy wypoczywała i pozowała w bikini do zdjęć nad błękitną wodą, zaraziła się śmiertelnie niebezpieczną bakterią.

Jak informuje portal Yahoo News, kobieta najprawdopodobniej „złapała” ją w czasie kąpieli. Wchodząc do wody, miała niewielkie zranienie na nodze. To wystarczyło. Rankę zakaziła „jedzącą mięso” bakterią i w efekcie w jej kończynie rozwinęło się martwicze zapalenie powięzi.

Początkowo Jennifer Barlow nie zauważyła niczego niepokojącego. Jednak choroba wkrótce dała o sobie znać. Jak przekazali jej bliscy, rozprzestrzeniła się „szybko i brutalnie”. Tuż po powrocie do Stanów Zjednoczonych, influencerka poczuła się źle. Jej brat znalazł ją nieprzytomną na podłodze w kuchni w rodzinnym domu w Atlancie. Ratownicy medyczni przewieźli ją do szpitala.

Od razu wiedzieli, że mam sepsę i tam natychmiast trafiłam na operację. Potem zapadłam w śpiączkę na 10 dni – mówiła w rozmowie z dziennikarzami Atlanta News First.

„Wyglądała jak noga zombie”

W ciągu kolejnych miesięcy 33-latka przeszła ponad 30 operacji. W czasie zabiegów lekarze usuwali jej zakażone fragmenty skóry i mięśni.

Kiedy się obudziłam, miałam coś, co przypominało nogę zombie. Wyglądało to tak, jakby złapał ją pies i wszystko pogryzł, a potem przeżuł. Nie zostało mi nic z nogi  – opowiadała lokalnym mediom.

Ponieważ infekcja nadal „boleśnie się rozprzestrzeniała”, lekarze postanowili amputować całą prawą nogę, aby dać fotomodelce jak największe szanse na przeżycie.

Wszedł do stawu, zaraził się "mięsożerną bakterią". Wkrótce zmarł
W marcu tego roku w Kalifornii zmarł 41-letni mężczyzna, który zaraził się "mięsożerną bakterią". Podczas spaceru z psem wszedł do sadzawki i właśnie wtedy doszło do zakażenia jego rany. Rozwinęło się martwicze zapalenie powięzi, które...

33-latka powiedziała, że zdecydowała się teraz otwarcie powiedzieć o swojej „druzgocącej stracie”, żeby ostrzec innych. Celebrytka chce uświadomić ludzi, jak szybko takie bakterie mogą dostać się do krwioobiegu. W internetowej zbiórce, stara się też pozyskać środki na dalsze leczenie.

„Choroba jedząca mięso” – co to jest?

W wyniku kontaktu z paciorkowcem beta-hemolizującym w organizmie może rozwinąć się martwicze zapalenie powięzi typu II. To bardzo niebezpieczna choroba, która niezwykle często wywołuje rozległą martwicę skóry, tkanki podskórnej i przedziałów powięziowych, a także doprowadza do wystąpienia objawów wstrząsu toksycznego. Szacuje się, że u 20-30 proc. chorych prowadzi do zgonu.  Schorzenie to nazywane bywa także paciorkowcową zgorzelą hemolityczną lub "chorobą jedzącą mięso".

Amputowano jej obie nogi. Wszystko przez tampon
Lauren Wasser to modelka pochodząca z Kalifornii, która ma za sobą bardzo przykre doświadczenie. Amputowano jej obie nogi po tym, jak niemal umarła przez zakażenie. Wszystko przez korzystanie z tamponu, który doprowadził do rozwinięcia zespołu...

Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu do końca!

Polecamy